Pozycjonowanie - na co uważać

Niejedno z was prędzej czy później spotka się z dylematem czy skorzystać z usług pozycjonowania. Kiedy najlepiej wprowadzić SEO i na co należy zwracać uwagę?

Najlepszym momentem do wprowadzenia SEO oczywiście byłby refresh witryny lub uruchomienie nowej. Natomiast, jeżeli nie planujemy odnowy strony to dobrze, aby przyszły usługodawca SEO przeprowadził analizę struktury witryny oraz zaproponował optymalizacje jej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Poprawnie zoptymalizowana strona ułatwia indeksowane przez wyszukiwarki, co w późniejszym czasie przekłada się na wyniki pozycjonowanej strony.

 

Jakie pytania zadać przyszłemu usługodawcy pozycjonowania

  • Jakie techniki SEO stosujesz?
  • Czy stosujesz się do zaleceń Google?
  • W jakim odstępie czasu uda się wypozycjonować stronę na podane frazy?

 

Na rynku istnieje wiele firm oferujących "nie do końca", poprawne usługi pozycjonowania stron. Nie należy powierzać usług takim firmom, które dają 100% gwarancję pierwszej pozycji w rankingach lub obiecują, że w 2 tygodnie wypozycjonują stronę do czołowej 10 w popularnych przeglądarkach internetowych. Są nawet "specjaliści", którzy zamiast pozycjonowania strony umieszczają ją w sekcji linków sponsorowanych i wmawiają klientom, że właśnie to są wyniki wyszukiwania. Należy pamiętać, że reklamy sponsorowane nie mają żadnego wpływu na pozycję w wyszukiwarkach Niestety dużo firm stosuję nieetyczne rozwiązania, dlatego warto też poczytać sobie wcześniej opinie o firmach i dowiedzieć się czy nie mają na swoim koncie domen zablokowanych przez Google. W przeciwnym wypadku mogłoby to oznaczać, że dana firma miała już przygody z niewłaściwymi metodami pozycjonierskimi.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie jest procesem długoterminowym, w którym trwa nieustanna rywalizacja o wyniki wyświetlania w przeglądarkach. Firmy obiecujące tak szybkie wyniki z pewnością nie stosują się do zaleceń Google co w późniejszym czasie może tylko zaszkodzić naszej witrynie. Dobrze wykonana usługa pozycjonowania z pewnością przyniesie wymierne korzyści dla naszej działalności, dlatego należy "prześwietlić" ofertę firmy przed jej wyborem. 

 

Jakie cechy i wymagania powinna spełniać firma by poprawnie przeprowadzić SEO w naszym serwisie

  • Analizować budowę serwisu
  • Stosować się do zaleceń Google 
  • Dostosować stronę do standardów W3C
  • Badać słowa kluczowe witryny
  • Optymalizować treści na stronie
  • Optymalizować czas ładowania strony
  • Udzielać porad technicznych na podstawie analizy witryny
  • Pobierać opłatę dopiero po uzyskaniu oczekiwanych wyników
  • Oferować raporty wyników pozycjonowania 

 

Czy SEO może mi zaszkodzić?

Niestety tak. Niejednokrotnie zdarzyło się tak, że firmy świadczące usługi SEO stosowały nieetyczne działania marketingowe mające na celu manipulacje wynikami wyszukiwania.   Niestosowanie się do zaleceń Google może przynieść negatywne skutki dla naszego serwisu lub nawet do usunięcia go z indeksu wyszukiwarki co w efekcie może przynieść duże straty finansowe firmy.

 

Jakich firm należy się wystrzegać zlecając usługę SEO:

  • Wysyłających niechciany spam z usługami pozycjonowania 
  • Zapewniających pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania
  • Nie umiejących określić konkretnie planów swoich działań
  • Oferujących domeny z przekierowaniami
  • Umieszczających witrynę w boksach reklamowych a nie w wynikach wyszukiwania