Dlaczego warto inwestować w CMS?

Jesteśmy obecnie na takim etapie rozwoju Internetu i jego czynnego udziału właściwie we wszystkich sferach naszego życia i w okresie takiej mobilizacji młodych przedsiębiorców do brania czynnego udziału w rozwoju rynku, że właściwie nie dziwi fakt, że Sieć jest do granic możliwości wypchana witrynami firm.

W przypadku takiego zagęszczenia rynku opieranie się tendencjom nie ma większego sensu i właściwie skazuje przedsiębiorstwo na marketingową klęskę. Mimo tego jednak, że o własną stronę internetową jest w gruncie rzeczy łatwo i nie jest to wydatek, na który większość osób nie jest w stanie sobie pozwolić – warto sprawę gruntownie przemyśleć.

Niektóre witryny internetowe biją rekordy popularności i naprawdę skutecznie przekonują internautów do wyboru usług właśnie tego konkretnego przedsiębiorstwa, którego stronę oglądają. Są firmy, które potrafią budować wokół siebie społeczność zainteresowaną nie tylko samą ofertą, ale również samą firmą, jej najnowszymi inicjatywami – tym, co się w niej dzieje, nawet jeśli w danej chwili nie dotyczy ich to bezpośrednio. Inne firmy natomiast inwestują w strony, które wiszą smętnie gdzieś na serwerach i kurzą się, bo nikt na nie nie zagląda, a nawet jeśli przez przypadek tam trafi – po chwili rezygnuje znudzony.

 

Na czym polega różnica?

Dlaczego niektóre witryny przyciągają naszą uwagę i wzbudzają zainteresowanie a inne – wręcz przeciwnie? Co można zrobić, żeby nasz serwis należał do tej pierwszej grupy? Czy mamy na to w ogóle jakikolwiek wpływ?

Na szczęście mamy ogromny wpływ na to, jak internauci reagują na naszą stronę i istnieje kilka stałych parametrów, które decyduję o popularności i atrakcyjności witryny. Po pierwsze jest to oczywiście jej atrakcyjność wizualna, atrakcyjność estetyczna i wyrazistość – czyli wszystko to, co przyciąga uwagę i sprawia, że odwiedzający czują się dobrze oglądając naszą stronę internetową.

Kolejnym parametrem będzie wartość merytoryczna strony, czyli jakość informacji dotyczących naszej firmy, jej działalności o raz tematyki, z jaką jest powiązana. Kolejnym aspektem jest aktualność i częste aktualizacje – jeżeli strona jest szybko uzupełniania o nowe informacje i najnowsze wydarzenia siłą rzeczy odwiedzana jest częściej i chętniej, ponieważ stanowi dla internautów źródło najnowszych informacji. Kolejną sprawą jest elastyczność i odpowiadanie na informacje zwrotne, jakie otrzymujemy na użytkowników strony.

Wszystkie te parametry są silnie związane i wynikające bezpośrednio ze sposobem, w jaki zarządzamy treścią zamieszczaną na stronie. Naturalne jest, że większość osób nie zna języków programowania ani nie jest w stanie samodzielnie stworzyć layoutu. Dla takich osób i dla wszystkich zainteresowanych częstymi aktualizacjami oraz kontrolą treści na swojej stronie poleca się system CMS – System Zarządzania Treścią (Content Management System), który pozwala na samodzielną edycję treści znajdującej się na stronie bez znajomości języków programowania oraz programów graficznych.

 

System zarządzania treścią

Dzięki CMS treść na stronie działa oddzielnie od grafiki, która dopasowuje się do zamieszczanej treści. System Zarządzania Treścią umożliwia więc samodzielną edycję oraz częste aktualizacje strony, co jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem dla właścicieli stron.

CMS jest oczywiście dodatkowo płatny i strona wyposażona w taki system na pewno jest droższa niż strona pozbawiona CMS-a, natomiast w perspektywie długoterminowej jest to wydatek opłacalny, ponieważ administrator strony staje się osobą całkowicie samodzielną i niezależną i tylko od niej zależy, kiedy i jakie zmiany treści będzie chciała wprowadzać.

Strona wyposażona w moduł CMS może być zmieniana na bieżąco – za każdym razem, kiedy działalność firmy zmieni się, wdrażane są nowe projekty lub dzieje się cokolwiek, co mogłoby zainteresować użytkowników strony i potencjalnych klientów.

"Dbanie" o swoją stronę, o aktualność zamieszczanych na niej informacji z pewnością przyciągnie dużo większą liczę odwiedzających i pozwoli zbudować zaufanie i trwałą więź pomiędzy użytkownikiem strony a jego klientami.